انگلیس

انگلیس رویکرد آمریکا در خروج از افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که تاریخ ثابت کرده که در افغانستان چه بر سر نیروهای اشغالگر می آید.

به گزارش مشرق به نقل از ساندی تایمز، همزمان با تشدید تنش و ناآرامی‌ها در افغانستان، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با انتشار یادداشتی به شدت از اقدامات آمریکا در جریان خروج از افغانستان انتقاد کرد.

وزیر دفاع انگلیس در این یادداشت با رد برخی انتقادات از عملکرد کشورش در خصوص شکست در رهبری و خیانت به افغانستان که از سوی برخی سیاستمداران لندن اعلام شده بود، تاکید کرد که مشکل اصلی در آن جاست که آمریکا همزمان با خروج از افغانستان، جانشینی برای نیروهای خود تعیین نکرد و انگلیس نیز خود به تنهایی توانایی مدیریت اوضاع را ندارد.

به گفته والاس، نیروی یک طرفه در افغانستان ممکن بود که خیلی زود به عنوان نیروی اشغالگر به شمار آید و تاریخ ثابت کرده که در افغانستان چه بر سر نیروهای اشغالگر آمده است.

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که نمی‌توان به صورت یک‌جانبه مسائل افغانستان را حل کرد و راه‌حل این مسئله نیروهای چندملیتی است و همچنین حل این مسائل دهه‌ها طول می‌کشد و یک شبه به نتیجه نمی‌رسد.

والاس همچنین افزود که وقتی آمریکا توافق با طالبان را اعلام کرد، تلاش کردم جای آن‌ها را دیگران پرکنند، اما این تلاش بی فایده بود، چون دیگر کشورها یکی پس از دیگری اعلام کردند که میلی به این کار ندارند و این مسئله زمانی دشوارتر شد که طالبان در توافق با آمریکا اعلام پیروزی کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    9 1
    بی زحمت،سفیرشون در ایران رو هم بسته بندی کنید براشون ارسال کنید.شرتون رو از منطقه ما بکنید و دعواتون رو هم ببرید همونجا انجام بدید..
    • RO ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 2
      تبریک میگم کابل رو تصرف کردید حالا وقتش رسیده جمع کنید برید همونجایی که بهش تعلق دارید
  • رضا IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    6 1
    واكنش تند كجا بوده ، چرا مهر بزرگ نمائى ميكنه ؟! وانگهى اين سياستمداران انگليسى غلامان حلقه به گوش امريكا هستند امكان نداره به ارباب شون انتقاد كنند
  • RO ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 5
    امیدوارم قدرت نظامی آمریکا بیش از پیش بر یه عده خویش ابرقدرت پندار آشکار شده باشد و در مسیر دیپلماسی سنگ اندازی نکنند خروج از افغانستان همانا سقوط کابل همانا
    • پروان IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      خداوند از آمریکا هم بزرگتر است!
  • NL ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 1
    ... مشکل اصلی در آن جاست که آمریکا همزمان با خروج از افغانستان، جانشینی برای نیروهای خود تعیین نکرد و انگلیس نیز خود به تنهایی توانایی مدیریت اوضاع را ندارد ... روحانی از جنگ با اینا ما رو میترسوند ؟
  • mojtaba SE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    امریکا صرفا "افغانستان"رو برای تجمع نیرو زمینی میخواست,که بتونه از آنجا وارد ایران بشه ..کلا تو این ده سال امریکا شکست خورد و "افغانستان" رو ترک کرد.دله دزدهای "افغانی"یا با بدهی های 100 میلیاردی دوباره خراسان ما رو میبرن زیر تسلط امریکا تا آشوبهای بعدی پیش بیاد.یا بپذیرند"افغانستان" یا در اصل خراسان ایران, هیچ راهی جز وصل شدن به ایران ندارد چون از ایران بزور جدا کردن..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس